
Betrokkenheid en sociaal contact tijdens de Corona-crisis

Online bijeenkomst #1: Hoe behoud je sociaal contact en betrokkenheid in je organisatie in de Corona-crisis?
De corona-crisis en de noodmaatregelen leiden tot eenzaamheid en angst voor de medewerkers. De sociale contacten van medewerkers zijn drastisch verminderd en iedereen is meer op zichzelf aangewezen. Tegelijkertijd is er angst om zelf ziek te worden, bezorgdheid om het welzijn van naasten en zijn mensen bezorgd over de economische gevolgen van deze crisis.
Dat leidt tot de volgende vraagstukken:
Hoe begeleid en help je medewerkers bij deze mentale belasting?
Hoe behoud je betrokkenheid?
Hoe zorg je voor sociaal contact (naast werkinhoudelijk contact)
Hoe zorg je voor een goede informatievoorziening?
We nodigen de HR professionals uit die met deze vraagstukken zijn belast om hierover met elkaar van gedachten te wisselen.
Praktische zaken:
De online bijeenkomst wordt in Skype aangeboden (je hebt geen Skype-account nodig om deel te nemen)
De bijeenkomst wordt geleid door een host.
De bijeenkomst gaat door bij een minimum aantal van drie deelnemers
De bijeenkomst kent een maximum aantal van acht deelnemers.
Deelnemers ontvangen één dag voor de bijeenkomst een deelname-link, de deelname-regels en de mogelijkheid om intervisie-vragen in te brengen. De host bepaalt welke vragen er worden behandeld.
Je krijgt na de bijeenkomst een deelnemerslijst met contactgegevens voor eventueel vervolgcontact. Bij deelname ga je akkoord met afgifte van jouw contactgegevens aan de overige deelnemers